Ceapa in salata de vinete

Iti plac vinetele dar, preparate ca salata cu ceapa, iti produc arsuri digestive? Uite ce trebuie sa faci ca sa te bucuri din plin de aceste legume minunate:

Pentru ca ceapa din salata de vinete sa nu iti provoace un disconfort gastric trebuie sa o oparesti inainte de a o amesteca impreuna cu vinetele coapte si tocate. Concret: fierbi o cana cu apa, toci ceapa, o pui intr-un castron si apoi torni apa fierbinte peste ea. O lasi un minut si apoi scurgi apa si adaugi ceapa peste vinetele coapte si tocate. Poti adauga si foarte putin usturoi si vei descoperi un gust nou, delicios. Eu obisnuiesc sa folosesc la aceasta salata putin ulei de masline sau de nuca (doar o lingura sau doua pentru ca au gust puternic) si ulei de samburi de struguri (foarte sanatos si fara gust pregnant).
Vinete
Vinetele aduc multe beneficii sanatatii, continand vitaminele B3 si B6, C si K, deasemenea acid folic, potasiu, cupru, magneziu, si multi fitonutrienti cu importanta actiune antioxidanta. Coaja vinetelor contine nasunin, acidul cafeic si clorogenic. Nasuninul este un puternic antioxidant si anihilator al radicalilor liberi care protejeaza membrana celulara. Exista studii care arata ca nasuninul protejeaza lipidele membranei celulelor creierului. Deci daca vrei sa beneficiezi si de aceste minunatii prepara, de exemplu, vinetele pe grill. Si aici exista un secret magic pentru ca sa iti iasa un preparat gustos. Iti voi povesti si despre acesta in curand.

Tu ce parere ai? Mancam vinete vara aceasta?

Te rog sa imi lasi un comentariu daca ai incercat metoda mea sau daca ai o alta reteta!  Voi experimenta cu bucurie si reteta ta.

PS: Sa stii ca deja la piata exista vinete coapte in gradina, sub razele soarelui. Gata cu solarul! Stiu sigur asta pentru ca deja am cules prima serie din gradina mea.